The Value of Learning Analytics to Networked Learning on a Personal Learning Environment

Télécharger
  1. (PDF, 500 Ko)
DOITrouver le DOI : http://doi.org/10.1145/2090116.2090131
AuteurRechercher : ; Rechercher : ; Rechercher :
TypeArticle
Conférence1st International Conference Learning Analytics and Knowledge, February 27-March 1, 2011, Banff, Alberta
SujetLearning Analytics; Analytics Tools; Massive Open Online Courses,; Educational Research; Big Data
RésuméSome might argue that the analytics tools at our disposal are currently mainly used for boring purposes, such as improving processes and making money. In this paper we will try to define learning analytics and their purpose for learning and education. We will ponder on the best possible fit of particular types of research methods and their analysis. Methodological concerns related to the analysis of Big Data collected on online networks as well as ethical and privacy concerns will also be highlighted and a case study of the use of learning analytics in a Massive Open Online Course explored.
Date de publication
Langueanglais
AffiliationInstitut de technologie de l'information du CNRC; Conseil national de recherches Canada
Publications évaluées par des pairsNon
Numéro NPARC18150452
Exporter la noticeExport en format RIS
Signaler une correctionSignaler une correction
Identificateur de l’enregistrement7eb5062a-701b-480f-9b10-ec96d72c04b3
Enregistrement créé2011-06-28
Enregistrement modifié2016-05-09
Mettre en signet et diffuser
  • Partagez cette page avec Facebook (Ouvre dans une nouvelle fenêtre)
  • Partagez cette page avec Twitter (Ouvre dans une nouvelle fenêtre)
  • Partagez cette page avec Google+ (Ouvre dans une nouvelle fenêtre)
  • Partagez cette page avec Delicious (Ouvre dans une nouvelle fenêtre)
Date de modification :